Cape town, first four days πŸ’™

Gepubliceerd op 29 maart 2019 om 16:07

ALVAST MIJN EXCUSES VOOR DEZE MEGA MASSA GIGA LANGE BLOG. XOXO

Na enkele dagen alleen zijn was het zo ver. Ik ging eindelijk op de Intercape bus stappen richting Capetown om mijn vriendje terug te zien. Gepakt en gezakt was ik de dagen daarvoor al, ik kon écht niet wachten. Ik stapte rond half 11 's avonds op de bus en nog geen 11 uur later werd ik wakker met uitzicht op Table Mountain. Blijkt dat wereldwonder 10 keer zo groot te zijn dan gedacht. Majestic.

We vertoefden enkele uurtjes op de luchthaven en het moment was EINDELIJK aangebroken. Ik zag mijn vriendje terug! Knuffel en een kus later en een sigaretje voor meneer stapten we in een taxi richting ons appartementje voor die week. We gingen naar de winkel en sloegen wat voorraad in en maakten spaghetti. Na zo'n lange vlucht heb je namelijk echt geen zin om dan ook maar iets te gaan doen. We maakten het gezellig en installeerden ons.

Op de eerste echte dag besloten we rustig uit te slapen en in de namiddag een bezoekje te brengen aan de botanische tuinen van Kirstenbosch. Volgens sommigen één van de mooiste tuinen ter wereld. Gelegen op de flank van Table mountain en met alle bloemen, planten, hoekjes om te vertoeven, ... moeten we toegeven dat dit werkelijk prachtig was. We besloten kleine tapas te gaan eten in Moyo en daarna een kleine hike te maken door het park.

Op dag twee trokken we richting Victoria & Alfred Waterfront en bezochten we Two Oceans aquarium. We hadden online iets ontdekt dat de Capetown iVenture pass heette, hierdoor kon je enorm veel activiteiten gratis doen, waaronder het aquarium. We begonnen onze dag dus met het aankopen van de pas en gingen daarmee gratis Two Oceans binnen. Dit bleek een reuze leuke activiteit te zijn, waarbij we de vissen eten zagen krijgen, de pinguins ook van  lunch voorzien werden en de haaien... die hadden niet zo veel honger zo blijkt... Maar ook dat hebben we kunnen aanschouwen.

Na een bezoekje van twee uurtjes ongeveer besloten we V&A Waterfront te bezoeken... Dit is een mega hippe buurt aan de... hoe raad u het... waterkant. We wandelden door de vele shoppingcentra en over Nobel Square, waar standbeelden staan van de vier Zuid-Afrikaanse Nobel peace laureaten: Nkosie Abert Luthuli, aartsbisschop Emeritus Desmond Tutu, voormalig staatspresident FW de Klerk en voormalig president Nelson Mandela.

Na het bezoekje aan het aquarium en V&A hadden we ons oog op een laatste leuke uitstap voor die dag. We boekten een (gratis met de pass, halleluja) sunset Champagne cruise waarbij we ongeveer een kleine twee uurtjes op een zeilboot mochten vertoeven en genieten van het prachtige uitzicht op de stad, Table Mountain en de ondergaande zon. Na een goede twintig minuten was het voor Christoph al iets minder leuk, hij kreeg namelijk een zeedouche nadat onze boot ietwat te hard tegen de golven inging. Oeps! Na onze uitstap op het water brachten we nog snel een bezoekje aan Cape Wheel (groot reuzenrad) en genoten we van de lichtjes van de Schel.. uh stad. En daarna? TIJD VOOR SUSHI! 🍣

De dag nadien gingen we onze pas weer ten volle benutten. We namen de Uber terug tot aan V&A. Een ritje van 20 minuten kost je hier in de Uber slechts €4... We figured, why not. Van hieruit stapten we op de Hop On Hop Off bussen van Capetown. We namen de blauwe route, die zou rond Table Mountain rijden, via Hout Bay om dan via de rijke, belachelijk dure strandaccommodaties terug richting V&A te rijden.

Op het programma? Een bezoekje aan World of Birds en een bezoekje aan de zeehonden (nu we weten dat we niet meer zeeziek worden... dan moeten we ervan profiteren!).

We stopten met de bus aan World of Birds en besloten hier een bezoekje te brengen, wederom gratis met de pas (echt een handig ding!). World of birds is het grootste vogelpark in Afrika en bezit meer dan 3000 soorten vogels. Naast vogels waren er ook aapjes te vinden en dat vonden wij meer dan fijn!

Na World of birds sprongen we terug op de HOHO bus richting Hout Bay. Dit is een klein haventje van waaruit enkele charters vertrekken om ofwel de Shipwrecks te gaan bezoeken, ofwel 'the seal colony'. Wij besloten om voor het laatste te gaan, wederom gratis met onze pas (jippie). Na een kleine 20 minuutjes op  zee kwamen we aan een grote rots in het midden van het water, op pakweg een kleine 400 meter van de kustlijn. Daar zaten ze dan, met zeker meer dan 1000 op de rots en in het water. Allemaal zeehonden... maar het mooiste van allemaal? Dat was het uitzicht.

Eenmaal terug in V&A Waterfront gingen we op zoek naar een restaurantje. We hadden veel honger van deze drukke dag en waren op zoek naar iets dat in ons oog sprong. Niet veel later. BAM, BELGIAN RESTAURANT... EN ZE HADDEN BITTERBALLEN.  Case closed dus en we genoten van bitterballen, Belgische biertjes en stoofvlees. BEST DAY EVER.

Het vervolg van onze heerlijke vakantie leest u morgen, of volgende week...
Afhankelijk van wanneer ik tijd, elektriciteit en internet heb.

Lieve schat, danku voor deze geweldige week.